Ako urobiť z náhodného nakupujúceho verného zákazníka? Predsa tým, že s ním zostanete v kontakte. A ako to môže e-shop dosiahnuť? Mal by byť vidieť a tiež oslovovať zákazníkov priamo. Ako? Predsa e-mailingom. Veľakrát podceňovaný, ale stále mimoriadne efektívny nástroj, môže byť veľmi výkonným predajným kanálom a cestou, odkiaľ budete privádzať svojich zákazníkov na e-shop znova a znova.
Ako získať zákazníkov do databázy?
Aby ste mohli rozbehnúť akúkoľvek e-mailingovú stratégiu, je najskôr nutné nazbierať pár adries do svojej databázy. Existuje niekoľko spôsobov, ako na to:
- Väčšina e-shopov ponúka zákazníkom prihlásenie sa k newsletterom priamo na webe. Skontrolujte, či váš boxík pracuje, ako má.
- Môžete vyskúšať pop-up okno, v ktorom budete motivovať ľudí k prihláseniu na odber.
- E-maily môžete zbierať aj pomocou facebookovej kampane.
- A samozrejme získate adresy od všetkých zákazníkov, ktorí u vás už nakúpili.
Zvoľte si tiež niektorý z nástrojov, ktorý budete na rozosielanie využívať. Platformy ako Ecomail, Mailchimp či Leadhub sú veľmi intuitívne, ponúkajú jednoduchú tvorbu šablón a automatizácií, s ktorými vám dokážu ušetriť veľa času.
Čo im písať?
Samozrejme, newsletter je predajný nástroj. Pár produktov z vášho e-shopu by ste teda ľuďom ponúknuť mali. Otázkou však je, ako im ich uviesť, aby taký e-mail nevyzeral ako zľavový leták.
Môžete využiť témy typu Veľkej noci, Vianoc, Back to School a asi stoviek ďalších, ktoré si vymyslíte a pekne zaobalíte, aby ladili s vašim sortimentom. Samozrejmosťou sú aj zľavy a akcie. Ľudia na nich čakajú a prakticky vždy to v e-mailingu funguje.
Funguje aj obsah s pridanou hodnotou. Píšete blog? Článok promujte v e-mailoch. Máte v úmysle zákazníkov pobaviť? Napríklad sa budú tešiť na každotýždennú zábavnú historku, vtip… Fantázii sa medze nekladú. Myslite však hlavne na správny balans medzi ponukami, hodnotným obsahom a otravnosťou a pohybujte sa niekde uprostred. Koniec koncov, štatistiky a úspešnosť vám čoskoro ukážu cestu.
Automatizujte e-mailingové scenáre
Automatické e-maily typu poďakovanie za objednávku sú na Shoptete samozrejmosťou. Vylaďte si ich texty k dokonalosti a rovnako sa starajte o svoju e-mailingovú stratégiu.
V nástrojoch pre rozosielanie môžete napríklad mesiac po nákupe automaticky ponúknuť ďalší tovar na doplnenie zásob, urgovať ľudí, ktorí objednávku nedokončili, alebo sa im ozvať po pol roku s ponukou zľavy za opätovné zhliadnutie. A nič z toho nemusíte riešiť zložito ručne, systém to urobí za vás.
Premyslite preto svoju stratégiu a nastavte si ju efektívne. Budete napríklad posielať druhú várku newsletterov na tých, ktorí prvý e-mail neotvorili? Aj to je možné. Myslite však na to, aby ste každú informáciu v e-mailoch podali príjemnou formou, predávali nenútene a príliš sa neopakovali. Odhlásenie z odberu noviniek je totiž pre zákazníkov veľmi jednoduché…
Vybudujte si s ľuďmi vzťah
Databáza verných zákazníkov je pre každý e-shop výhrou. S vyladeným e-mailingom máte veľkú šancu z náhodne nakupujúcich urobiť tých, ktorí sa budú vracať. Bavte ich, vzdelávajte, ponúknite akcie alebo aj vernostný program. Nezabudnite však, že všetkého veľa škodí, a keď už chrlite jednu akciu za druhou, musí stáť za to. S e-shopom aj marketingom vám radi pomôžeme, ozvite sa nám.