Kto na svojom e-shope nemeria, môže svoj biznis riadiť iba podľa pocitu. A to je cesta značne neistá. Keď viete, kto váš web navštevuje a ako sa na ňom správa, môžete ísť zákazníkovi krásne oproti a všetku snahu optimalizovať na ceste k vyšším ziskom. A teraz jedna zlá správa – Universal Analytics, najpopulárnejší merací nástroj, končí. Namiesto neho nastupuje Google Analytics 4, novinka, s ktorou by ste sa mali čo najskôr zoznámiť. Prečítajte si o nej všetko dôležité.
S prechodom na GA4 neváhajte
Kedy končí staré Universal Analytics? Starý systém prestane zbierať dáta 1. júla 2023. Ľudia síce majú radi jednoduché odpovede a jasné fakty, tento dátum však nie je už taký dôležitý. Aby ste o svoje starostlivo namerané a vyhodnotené dáta neprišli, je nutné ich začať zbierať čo najskôr v rámci Google Analytics 4. Keď máte dve verzie, merajte do oboch, alebo prejdite na GA4 s predstihom. Prečo?
- Je užitočné mať namerané dáta za čo najdlhšie časové obdobie. Takéto dáta v budúcnosti využijete napríklad na sledovanie vývoja návštevnosti a predikciu nákupného správania užívateľov.
- Budete mať už z čoho brať, nezačnete v júli od nuly.
- Skokový prechod na GA4 vás nebude toľko bolieť, strata dát z pôvodného nástroja čiastočne nahradí možnosť domodelovať dáta.
Platí teda jednoduchá rada – čím skôr na GA4 prejdete, tým viac dát budete po definitívnej výmene systémov mať. A viac dát, to je viac vedomostí o vašich návštevníkoch, ktoré sa dajú využiť nielen pri úpravách e-shopu, ale predovšetkým v online marketingových kampaniach.
Čo vás nové čaká?
Kráľ bude mŕtvy, nech žije kráľ? Možno, GA4 totiž prinesie pár šikovných noviniek, ktoré pôvodné riešenie neponúkalo:
- Zaistí vám vďaka modelácii dát ich menšie straty
- Čaká vás múdrejší data-driven atribút, teda spôsob vyhodnotenia, ktorý zdroj návštevnosti sa podieľal na výslednej konverzii
- Lepšie meranie užívateľa naprieč zariadeniami je taktiež oveľa vymakanejšie ako predtým
Kto nemeria, nevie
Hovoríte si, že svojich zákazníkov predsa dobre poznáte? Bavíte sa s nimi? Stretávate ich na výdajni? Tí v online sa chovajú často úplne inak. A to je najväčšie kúzlo merania. S dobre nastavenou analytikou môžete zistiť nielen odkiaľ k vám daný človek prišiel, ale aj to, čo ho baví, kto to vlastne je a ako sa na vašom e-shope pohyboval. Dokončil nákup až na tretej návšteve? Možno bude menší zádrhel v košíku. Čítal niečo na blogu? Mrknite, z akého článku sa preklikol na produkt a skúste ho ešte o niečo vylepšiť.
Meranie nie je žiadna nuda. Je to základ každého úspešného e-commerce biznisu. Google Analytics 4 navyše prináša množstvo nových vecí, ktoré vám pomôžu dozvedieť sa o svojom vlastnom e-shope ešte niečo navyše. A na tržbách to bude poznať.
S nastavením GA4 vám pomôžeme
Google Analytics 4 prichádzajú s novým pohľadom na dátovú analytiku. Inak uchovávajú dáta, rozširujú možnosti, a pokiaľ budete chcieť naplno využiť ich potenciál, bude nutná asistencia odborníka.
S nastavením vám však radi pomôžeme. Máme skúsenosti aj know-how, ako zaistiť meranie všetkého, čo by váš e-shop posunulo ďalej. Ozvite sa nám.