Jak na Nový rok, tak aj po celý rok. Aby váš rok 2023 bol čo najúspešnejší, je potrebné pozerať sa poriadne dopredu. Máte marketingový plán pre váš e-shop s predstihom pripravený? Alebo nevidíte ďalej ako do konca daného mesiaca? Či už volíte akúkoľvek stratégiu, prečítajte si zopár inšpiratívnych rád, ako premýšľať nad plánovaním akcií, zmien a sezónnych špičiek tak, aby ste zo svojho e-commerce projektu mali čo najviac.
Kedy máte najväčšiu špičku?
Určite viete, kedy na vašom e-shope býva najväčší frmol. Predávate školské potreby? Pravdepodobne máte špičku na konci letných prázdnin. Zameriavate sa na záhradníctvo? Asi máte najväčšiu žatvu na jar, kedy príroda a zákazníci ožívajú. Stačí sa pozrieť do analytických nástrojov a zo štatistických dát z minulých rokov ľahko vyčítate, kedy môžete očakávať najväčší nápor.
Aká kampaň vám vtedy zafungovala? A neriešili ste nejaké problémy? Napríklad so skladovosťou, alebo s technickým zabezpečením e-shopu? Pripravte sa na všetko a myslite dopredu.
Pripravte sa na ňu včas
Nezabudnite, že svetové brandy pripravujú vianočné kampane už na jar. Od kreatívy po všetko technické prevedenie majú podchytené všetko do posledných detailov. Nie je preto úplne šťastné dva dni pred zamýšľaným spustením riešiť výšku zľavovej akcie, zadávať grafiky a texty a riešiť dostupnosť tovaru. Už v januári si preto stanovte deadliny na prípravu jednotlivých kampaní, nech sa zariadite včas. Taký e-shopový peak totiž nie je nič ľahké:
- Ste pripravení na vysokú návštevnosť?
- Viete, na akých kanáloch budete inzerovať?
- Čo kreatíva? Prispôsobím vzhľad e-shopu a marketingových kampaní danej akcii?
- Aký budget mám na kampaň a čo od nej očakávam?
A ponúkajú sa ďalšie a ďalšie otázky, na ktoré je potrebné poznať odpoveď. Neviete, ako začať? Poraďte sa s odborníkmi, ktorí na Shoptete dokážu s e-shopom hotové divy.
Zvezte sa s kalendárom
Hovorí sa, že tí dobrí majú sezónu stále. A potom sú tu obdobia, kedy majú sezónu úplne všetci. Jasné, Vianoce, Veľká noc, Black Friday, Valentín, Halloween… O tom, ako pripraviť svoj e-shop na Vianoce, už sme písali.
A s prípravou na iné významné kalendárne míľniky to nebude inak. Je preto len na vás a vašom brandovom zameraní, akým témam dáte v kampaniach priestor. Napríklad pre vás bude zaujímavý Medzinárodný deň UFO, alebo vyladíte celý e-shop k cieľu s názvom MDŽ. Či už plánujete väčšie tematické zásahy do e-shopu v podobe trebárs unikátnych funkcionalít, alebo menšie v podobe novej grafiky, sme tu pre vás.
Čas na vylepšenie? Kedykoľvek
O e-shop sa totiž treba starať, či už máte sezónu vrcholnú alebo uhorkovú. Možno práve ospalý typicky letný čas je tou chvíľou, kedy môžete mrknúť na inovácie, automatizácie alebo napríklad redesign. Do jesene potom vletíte v novom a zažiarite. Inšpirujte sa napríklad u našich klientov.