Máte ten najlepší a najprepracovanejší e-shop na svete? Skvelé, teraz ale príde možno to najdôležitejšie – priviesť naňho ľudí. A to nejde bez marketingu. Potrebuje ho každá značka, každý e-shop a prežiť bez neho dlhodobo nezvládne nikto. Ako to ale zariadiť, aby sa investícia do propagácie začala postupne vracať a online priestor sa stal miestom, z ktorého sršia nakupujúci návštevníci?
Začnite stratégiou
Stratégia je pomerne široký pojem, ktorý si každý môže vykladať trochu inak. V základnej podobe by v nej ale nemalo chýbať niekoľko zásadných kapitol.
- Analýza súčasného stavu vášho marketingu
- Možnosti, ktoré váš marketing má – finančné, časové, personálne, odborné…
- Ciele, ktoré chcete dosiahnuť v krátkodobom aj dlhodobom horizonte
Každá z týchto častí je nesmierne členitou disciplínou. Špecializované digitálne agentúry však vedia po úvodnom audite určiť správnu cestu pre vašu značku a stanoviť reálne ciele, ktoré je možné z daných zdrojov dosiahnuť.
Ako priviesť tých, ktorých váš produkt skutočne zaujíma?
Komunikačných kanálov v online priestore je celá rada. Napríklad sociálne siete a blog môžete rozbehnúť prakticky hneď a samotný štart okrem práce a času nestojí skoro nič. Je to s nimi však väčšinou rovnaké, ako s e-shopom – keď ich nepropagujete, nikto sa o nich nedozvie.
Našťastie tu máme výkonnostný marketing, ktorý je špecifický svojou možnosťou zacieliť na dané publikum. Jak na sociálnych sieťach, tak v obsahovej a vyhľadávacej sieti Google či Zoznam, je možné osloviť publikum v rámci PPC kampaní podľa lokality, demografických údajov či záujmov.
Jednoducho povedané, môžete banner upozorňujúci na váš e-shop so športovými potrebami zacieliť práve ľuďom, ktorých šport zaujíma. A kampane môžete rôzne fázovať. Prišiel niekto na váš e-shop a nenakúpil? Tzv. remarketing ho ľahko identifikuje a vy ho môžete osloviť zase trochu inak. Alebo nakúpil a vy mu chcete predať ďalší produkt? Aj to je možné a žiadané.
Kreatíva rozhoduje
Či už na podobnom princípe postavíte bannerovú kampaň, propagáciu vo vyhľadávačoch, alebo napríklad e-mailing – a my vám to do detailu pripravíme za vás – často je rozhodujúcim prvkom úspechu samotná kreatíva.
V online priestore súperí nespočet značiek a konkurenčných výrobkov, zásadné je preto zaujať. Má váš produkt unikátny benefit pre užívateľov? Ponúkate zľavu, darček, alebo napríklad časovo obmedzenú ponuku? V reklame sa to musí premietnuť. Každá kampaň pritom musí ísť na ruku ľuďom, ktorých na e-shop chcete dostať. Bavte ich, vzdelávajte ich, predávajte. Čím kreatívnejšie to urobíte, tým skôr si vás zapamätajú.
Ladí všetko s vaším brandom?
Myslite však aj na to, či reklama ladí s vašou značkou. Súznie s jej hodnotami? Oslovuje ľudí, ktorých osloviť chcete? Netvoríte to isté, čo konkurencia? Na to všetko by vám mal odpovedať brandmanuál, ktorý by si aspoň v základnej podobe mala vytvoriť každá značka.
Online marketing nemusí byť veda, keď ho zveríte skúseným profesionálom. Ozvite sa nám a spoločne vymyslíme, ako v digitále zažiariť.