Uhorková sezóna je definitívne preč. Tiež vám pripadá, že leto sotva skončilo a už aby vám v ušiach pomaly zneli koledy? Nebojte, nie ste v tom sami. A keď sa včas pripravíte, bude to v pohode. Práve začína kľúčové obdobie roka v e-commerce. Prečítajte si, ako sa na jeseň, advent a hlavne samotné Vianoce pripraviť, nech z nich máte radosť rovnako veľkú ako vaši zákazníci, ktorí u vás nakúpia.
Poučte sa z minulých rokov
Poučený z predchádzajúcich nezdarov… Poznáte to? Pokiaľ ide o Vianoce, platí to dvojnásobne. Mrknite sa do Google Analytics a zistite, aké kampane fungovali a tento rok sa do toho tiež oprite. Majte však na pamäti, že minulé dva roky spolu s Ježiškom úradoval aj covid, čo mohlo nákupné správanie zákazníkov veľmi ovplyvniť.
Jedno sa ale nemení – Vianoce sú nápor. Pripravte na to svoje zásoby, logistiku, expedíciu, zákaznícky servis… Hlavne ale nenechávajte nič na poslednú chvíľu a samotný e-shop s marketingom už vôbec nie. Ľudia by mali už od skorých jesenných dní vedieť, že vy ste ten najlepší Ježiško.
Jednoduché obdobie? Rozhodne to nie sú Vianoce. Klient je náš partner a my chceme našim klientom čo najviac uľahčiť vianočné obdobie. Využívame skúsenosti, ktoré sme získali s našimi najväčšími klientmi, ako je napríklad spoločnosť Notino. Najmä u týchto veľkých klientov som zistil, ako sa efektívne postarať o e-shop pred Vianocami. A to je to, čo teraz robíme s každým z našich klientov. Pomáhame im s kampaňami a kreatívou, ale aj s technickým nastavením e-shopu, aby mali ich zákazníci čo najlepší užívateľský zážitok. Teší ma, že vďaka skvelej práci môjho tímu sa našim klientom darí a že sa počas adventu môžu sústrediť na svoje podnikanie a na to, čo im ide najlepšie.
Michal Mervart, CEO mimedigital
Už máte vytvorené kampane?
Mala by z nich dýchať vianočná atmosféra a zároveň by mali presvedčiť zákazníkov na nákup. Ako vytvoriť správnu stratégiu vianočnej kampane? To je vec veľmi individuálna, ale základom je odpovedať si na nasledujúce otázky:
- Na akých kanáloch budem inzerovať?
- Ako vyladím obrázky?
- Budem tvoriť nové fotky, či už produktové alebo image?
- Čo texty? Vytvorím vianočné pristávačky, alebo aspoň články či špeciálne posty?
- Aký benefit bude jadrom komunikácie? Doprava zadarmo? Darček za nákup? Najrýchlejšie doručenie? Nezabudnite to ľuďom povedať.
A mohli by sme pokračovať. Pokiaľ však chcete podchytiť marketing e-shopu naozaj komplexne, sme tu pre vás.
Oblečte e-shopu vianočný kabátik
Kampane už máte vytvorené, alebo aspoň premyslené? Skvelé, teraz už len obliecť do vianočného váš e-shop. Sami by ste sa určite nechceli prekliknúť z nádhernej adventnej kampane na chladný e-shop, kde po Vianociach nie je ani pamiatky.
Pritom stačí málo a dojem je hneď iný. Úvodný banner môže krásne zmeniť celú atmosféru webového prostredia, rovnako ako vianočné pristávacie stránky by mali byť v jednotnom prevedení, nech sa vaši žiadostiví zákazníci môžu v príjemnej nálade ponoriť do výberu toho najlepšieho produktu. A sociálne siete? Tam to môže byť pekne pestré – čo špeciálna vianočná šablóna na príspevky, súťaže, seriál adventných postov, alebo pekne graficky spracovaný adventný kalendár? Fantázii sa medze nekladú.
Čas na vianočný obsah…
… je práve teraz. Vianoce majú okrem splnených snov aj svoje SEO kúzla. Články typu „Ako vybrať…, Darček pre otecka…, Najlepšie darčeky…,” samozrejme naviazané na váš tovar, by nemali chýbať na vašom blogu, ani na sociálnych sieťach. Nezabudnite, že môžete mať najlepšie produkty, ale ak čitateľom nepoviete, ako im konkrétne pomôžu, asi u vás nenakúpia.
Zároveň sa zamerajte aj na nastavenie správnych kľúčových slov na vaše vstupné stránky a overte si vnútorné prelinkovanie. Skrátka svojim zákazníkom upracte veľa rôznych cestičiek od kampane, cez článok až k produktu, ktorý pod ich stromčekom nesmie chýbať. Obsahová stratégia je pre Vianoce dôležitejšia ako inokedy, tak na ňu nezabúdajte. A my vám s ňou, rovnako ako s celým e-shopom či kompletným marketingom, radi pomôžeme, stačí sa nám ozvať.