Späť
Design 07.02.2023

Vylaďte svoj e-shop do dokonalého designu

Marcela Coufalova

Prvý dojem je len jeden. A tento dojem z vašej webovej stránky a e-shopu často vytvára predovšetkým grafický design. Nepodceňujte preto grafiku, v očiach mnohých používateľov je často tou najdôležitejšou vecou, podľa ktorej hodnotia e-shopy. Vrátia sa na stránku, ktorá sa im páči, v ktorej sa môžu dobre orientovať a ktorá ponúka zrozumiteľnú vizuálnu komunikáciu. Prečítajte si, na čo sa v e-shope zamerať, aby ste z neho vyťažili čo najviac.

Logo? Tým to len začína

Tak ako sa brand nerovná len logu, nie je ani logo základným kameňom grafického designu e-shopu. Jasné, značka by ho mala mať a ideálne výrazné a zapamätateľné. Malo by však vychádzať z vybraných farieb, zvolených všeobecnejších grafických prvkov, prípadne z fontov využitých práve na e-shope a v jeho banneroch.

Nepreceňujte preto silu loga. Ľudia poznajú tie od najznámejších firiem, ktorým stačí ich umiestnenie na športových štadiónoch, billboardoch pri diaľnici či v MHD. Vy ale s najväčšou pravdepodobnosťou nebudete aspoň zo začiatku slávnym lovebrandom, zamerajte sa preto skôr na grafiku v komplexnej podobe.

Určite si výrazné kódy značky

Aké farby budú tie vaše? Aké prvky budete pridávať do fotografií? Aké využijete ikonky alebo piktogramy? To sú otázky, na ktoré by vám mal skúsený grafický designér odpovedať peknými návrhmi, s ktorými sa vaši zákazníci stotožnia.

Kódy sú, zjednodušene povedané, tie najvýraznejšie prvky komunikácie, ktoré charakterizujú práve vašu značku. Voľte ich preto starostlivo a nezabudnite, že v jednoduchosti je krása.

Na čo sa ešte zamerať

Elegantná grafika na mieru vášmu odboru je samozrejme pekná vec. Ešte dôležitejšia je však správna orientácia používateľov na vašom webe. Premyslený UX design sa postará o to, aby každý z vašich zákazníkov prešiel návštevou e-shopu bez akýchkoľvek zádrhelov, vždy vedel kam kliknúť a pohodlne nakúpil. O UX analýzu a design sa vám mimochodom samozrejme postaráme. A na čo ešte myslieť?

  • Aké využijete vo svojej e-shopovej šablóne bannery? Minimálne hlavný slider by mal byť skutočne prepracovaný.
  • Aké budete mať produktové fotografie? Doplníte ich napríklad návodnými animáciami, infografikou? A čím vyšperkujete blogové články? To všetko by malo hrať na jednotnú notu.
  • Máte v hlave funkcie, ktoré nie sú úplne obvyklé? My sa vám o nich postaráme, na Shoptete dokážeme všetko, čo je možné. Čo tak napríklad šikovný inšpirátor, ktorý sme už pre niektoré značky vytvorili?

Prepíšte svoj štýl na všetky kanály

E-shop samotný váš e-commerce projekt neuživí. Musíte o ňom dať ľuďom patrične vedieť. A na všetkých banneroch, sociálnych sieťach alebo napríklad aj offline reklame, musíte hovoriť rovnakým grafickým jazykom. Vaše zvolené kódy je preto dobré prepisovať do všetkých dostupných kanálov, ktoré využívate. 

Ako ale všetko zladiť, aby sa z jednotného vzoru neodbiehalo? Nechajte si vytvoriť prehľadný brandmanuál, ktorý vám pomôže definovať všetky prvky vašej prezentácie naprieč požadovanými kanálmi. Potom bude fuk, ak napríklad obsah na sociálne siete tvorí agentúra, blogové články freelancer a web si obstarávate sami. Jednotnú kuchárku budú mať všetci rovnakú.

S UX či grafickým designom vám radi pomôžeme. Stačí sa nám ozvať a zaradiť sa medzi našich spokojných klientov.

Marcela Coufalova